ჯანდაცვის მინისტრის მოადგილე თამარ გაბუნია, მინისტრის განცხადების საპასუხოდ, ამბობს:
“საწოლების მობილიზაციისთვის, რაც ჩვენ პანდემიის პირველივე დღეებიდან დავიწყეთ, მექანიზმი, რომელიც სამინისტრომ გამოიყენა, შეთანხმებული იყო ყველა სამთავრობო უწყებასთან. ეს მექანიზმი აღიწერა მთავრობის დადგენილებაში, ამის მიხედვით ვმუშაობდით. ეს ის მექანიზმია, რომელიც გერმანიამაც გამოიყენა პანდემიის მართვისთვის. ეს არის საწოლფონდის ანაზღაურება, სარეზერვო საწოლების გათვალისწინებთ. მიუხედავად იმისა, კონკრეტულად იმ მომენტში საწოლი დატვირთულია თუ არა, გარკვეული ანაზღაურება, გამომდინარეობს იქიდან, თუ რა ხარჯს მოელის კლინიკა როგორც კომუნალურების გათვალისწინებით, ასევე პერსონალისთვის ბაზისური ხელფასის გადახდის კუთხით.
ჰოსპიტალში 10 პაციენტი მკურნალობს თუ 100, ჰოსპიტალს სჭირდება, რომ დარჩეს ფუნქციონირებად მდგომარეობაში, მობილიზებული ჰყავდეს სამედიცინო პერსონალი.
კოვიდის პროგრამაში იყო სამკომპონენტიანი ანაზღაურება, ერთი ბაზისური – მობილიზებული საწოლებისთვის, მეორე – პერსონალის დანამატი, მესამე- ფაქტიური ანაზღაურების ხარჯი, რომელსაც აუდიტი მიმდინარე პერიოდში სწავლობს. რა თქმა უნდა, აუდიტის შედეგები ყველასთვის გახდება ცნობილი, თუ რაიმე ზედმეტი დანახარჯი იყო, ან არასწორად აღრიცხული დანახარჯი, რაც ასევე შესაძლებელია მოხდეს იმ დატვირთვიდან გამომდინარე, რაც კლინიკებს ჰქონდათ გასული 2 წლის განმავლობაში. მექანიზმი, რომელიც პროგრამამ გამოიყენა, აღწერილია სახელმწიფო პროგრამაში.
მსგავსი განცხადება ჯანდაცვის სამინისტროს ვერ ექნება, ვიდრე არ იქნება აუდიტის შედეგები. კლინიკებს მიზნობრივად ურიცხავდნენ იმ თანხებს, რომელიც გაწერილია სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში. სხვანაირად სახელმწიფო ინსტიტუცია და გადამხდელი, როგორიც ჯანმრთელობის ეროვნული სააგენტოა, ერთ თეთრს ვერ გადაიხდის, თუ ეს არ არის გაწერილი პროგრამის ფარგლებში. რამდენიმე კლინიკაშია აუდიტი, ერთდროულად მიმდინარეობს პროცესი. ესეც ერთ-ერთი სტანდარტული პროცესია, რომ ვიცოდეთ, რა დაიხარჯა და რა მიმართულებით. ის ხარჯი, რაც სახელმწიფო პროგრამით იყო დადგენილი, რეალურად იყო მიზნობრივად და პაციენტების ინტერესებზე”
კომენტარები