• რეკლამა
  • კონტაქტი
08:54, შაბათი, 13 სექტემბერი, 2025
  • ახალი ამბები
  • ექსკლუზივი
  • ბიზნესი
  • რედაქტორის რჩევით
  • კონტროლი
  • გურმანი
  • სხვადასხვა
არაფერი მოიძებნა
იხილეთ ყველა შედეგი
არაფერი მოიძებნა
იხილეთ ყველა შედეგი
მთავარი ახალი ამბები

„ნიურნბერგის პროცესი რომ არ მომხდარიყო, ჰიტლერი 30-40 %-ს აიღებდა“ – ირაკლი კობახიძე

ალია ავტორი - ალია
01:59 12-20-2021
- ახალი ამბები, მთავარი
A A
0
Facebook-ზე გაზიარება
34

დამნაშავესთან ვერ შერიგდები, თუ დამნაშავემ დანაშული არ აღიარა – შეფასება უნდა გაკეთდეს იმისათვის, რომ ჩვენ თეორიულად დავუშვათ საუბარი შერიგებაზე – ამის შესახებ „ქართული ოცნების“ თავმჯდომარემ ირაკლი კობახიძემ „პალიტრანიუსის“ გადაცემაში „პოლიტ-ქალაქი“ ე.წ. შერიგებასთან დაკავშირებით გაჟღერებულ ინიციატივაზე საუბრისას განაცხადა.

კობახიძის თქმით, არანაირ წინაპირობას და არც ულტიმატუმს არ აყენებენ, მაგრამ არსებობს ბუნებრივი წინაპირობები, რომლის შემდეგაც შეიძლება შერიგებაზე ისაუბრონ.

„ჩვენ ყველაფერს გავაკეთებთ იმისთვის, რომ პრეზიდენტის ინიციატივას გამოვეხმაუროთ, ჩვენი მხრიდან ნაბიჯები გადაიდგმება. ქვეყანაში თუ რაიმე შეამცირებს პოლარიზაციის ხარისხს, რა თქმა უნდა, ეს კარგი იქნება. თუმცა არსებობს გარკვეული წინაპირობები, ეს არის ბუნებრივი წინაპირობები. ჩვენ არანაირ წინაპირობას და არც ულტიმატუმს არ ვაყენებთ, მაგრამ არსებობს ბუნებრივი წინაპირობები, რომლის შემდეგაც შეიძლება ჩვენ ვისაუბროთ შერიგებაზე. რაღაცები უნდა შეფასდეს და ეს შეფასებები გააადვილებს, თუნდაც იმას რასაც ჰქვია შერიგება. პრეზიდენტმა თავის გამოსვლაში ისაუბრა და აქცენტი გააკეთა შეფასების მნიშვნელობაზე. რაღაცების შეფასება ყოველთვის მნიშვნელოვანია, რომ რაღაც პროცესში წინ წავიდეთ, მათ შორის პოლიტიკურ პროცესში. იმისათვის, რომ მოხერხდეს თანამშრომლობა, თუნდაც ორ პოლიტიკურ ძალას შორის, მნიშვნელოვანია რაღაცებთან დაკავშირებით საერთო შეფასება გაკეთდეს. ეს შეფასება შეიძლება გაკეთდეს საერთო ფორმატში.

ჩვენ ხომ არ ვყოფილვართ ინიციატორები, სააკაშვილმა ახსენა შერიგება პირველად, შემდეგ გაგრძელება იყო ქალბატონი სალომეს მხრიდან. თუ საუბარია რაიმე პროცესზე, რომელიც საქართველოში შეამცირებს პოლარიზაციის ხარისხს, ამას მივესალმები და ამაში მონაწილეობას მივიღებთ მაქსიმალურად“, – განაცხადა კობახიძემ.

„ქართული ოცნების“ თავმჯდომარის განმარტებით, შერიგების წინაპირობა უნდა იყოს ის, რომ დანაშაული უნდა იყოს დაფიქსირებული, აღიარებული და შემდეგ განცხადება იმასთან დაკავშირებით, რომ „ასეთი დანაშაულის ჩამდენ პოლიტიკოსებს აღარ გვეკუთვნის პოლიტიკაში დარჩენა“.

„ჩვენ ვსაუბრობთ მარტივ სტანდარტზე. ეს მარტივი სტანდარტი არის – როდესაც პოლიტიკოსი ჩადის დანაშაულს, ის გადის პოლიტიკიდან. ეს არის ისეთი მარტივი სტანდარტი, რომლის გარეშეც ევროპული დემოკრატია ვერ ფუნქციონირებს ვერცერთ სახელმწიფოში. ეს პოლიტიკური სტანდარტი, რაც არის პოლიტიკური კულტურის პროდუქტი ევროპაში, დავამკვიდროთ რაღაც ერთობლივი გადაწყვეტილებით საქართველოში. მგონია, რომ საქართველო ამას იმსახურებს. ჩვენი დემოკრატია არის საკმაოდ ახალგაზრდა, მაგრამ საკმარისად მომწიფებულია იმისთვის, რომ ეს მინიმალური ევროპული სტანდარტი ჩვენთან დავამკვიდროთ. ამისთვის საჭიროა ავიღოთ კონკრეტული დანაშაულები, რაც „ნაციონალურ მოძრაობას“ აქვს ჩადენილი. იქნებ ვცდებით ასეთი რამ, რომ წარმოვიდგინოთ თეორიულად. კონკრეტული ტელევიზიები არ მიუტაცებიათ შეიძლება ამაშიც ვცდებით, შეიძლება ვცდებით, რომ მათზე „ნაციონალურ მოძრაობას“ არ მოუპოვებია კონტროლი. შეიძლება ადამიანები არ დაუხოციათ, ციხეებში არ კვდებოდა 12-ჯერ მეტი კაცი, ვიდრე ჩვენ დროს ხდება ეს ყველაფერი და ა. შ. შეიძლება ჩვენ ვცდებით და ეს ყველაფერი ბუნებაში არ არსებობდა. ამიტომ ერთად დავსხდეთ და ვნახოთ რატომ კვდებოდა ციხეებში 12-ჯერ მეტი ადამიანი, იყო თუ არა წამება, როდესად ამას კონკრეტული ადამიანები ამბობენ. თუ მათ უნდათ საუბარი შერიგებაზე, მაშინ ეს პროცესი წარმოგვიდგენია ჩვენ. დამნაშავესთან ვერ შერიგდები, თუ დამნაშავემ დანაშული არ აღიარა.

რომ არ მომხდარიყო ნიურნბერგის პროცესი, ჰიტელრი მინიმუმ 30-40 პროცენტს აიღებდა გერმანიაში მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ, რადგან იყო რაღაც სენტიმენტები. ამიტომ არის საჭირო პოლიტიკური სტანდარტი და სამართლებრივი შეფასება. შევაფასოთ, გინდ ნიურნბერგის პროცესი იყოს, გინდა ბუენოს-აირესის. მთავარია რაღაცა შეფასება გაკეთდეს იმისთვის, რომ თეორიულად დავუშვათ საუბარი შერიგებაზე. შერიგების წინაპირობა უნდა იყოს ის, რომ დანაშაული უნდა იყოს დაფიქსირებული, აღიარებული და შემდეგ განცხადება იმასთან დაკავშირებით, რომ ასეთი დანაშაულის ჩამდენ პოლიტიკოსებს აღარ გვეკუთვნის პოლიტიკაში დარჩენა. თუ ეს ყველაფერი არ უნდათ, ეს ჩვენი ინიციატივა არ იყო“, – განაცხადა კობახიძემ.

კობახიძის თქმით, საუბარია არა სრულად „ნაციონალური მოძრაობის“ პოლიტიკიდან გასვლაზე, არამედ ლიდერების.

„დავავიწროვოთ წრე, იქ არიან ახალი თაობის პოლიტიკოსები. თუ უშუალოდ არ აქვთ ჩადენილი დანაშაული, კი ბატონო, დარჩნენ პოლიტიკაში, მაგრამ რაც შეეხება მოძრაობის ლიდერებს სააკაშვილი-უგულავა-ბოკერია, ვინც ლიდერები იყვნენ ამ დანაშაულებრივი სისტემის რა თქმა უნდა, მათ ეკუთვნით, რომ კონკრეტული პასუხისმგებლობა აიღონ საკუთარ თავზე. ჩვენ ხომ პარტიაზე არ ვსაუბრობთ, არიან კონკრეტული ლიდერები. პარტიას ხომ არ ვკრძალავთ, ეს არ არის ჩვენი პრეროგატივა, ეს საკონსიტუტიცო სასამართლოს პრეროგატივაა. ნუ დათანხმდებიან, მათი გადასაწყვეტია“, – განაცხადა კობახიძემ და დასძინა: „მეც არ მგონია რეალური, რომ სააკაშვილმა, უგულავამ და ბოკერიამ ქუდი დაიხურონ და წავიდნენ პოლიტიკიდან. ამის უნარი რომ ჰქონდეთ, დანაშაულებსაც არ ჩაიდენდნენ“, – დასძინა მან.

თეგები: ირაკლი კობახიძე

კომენტარები

რედაქტორის რჩევით

“150 მილიონი ლარის მიტაცება” – მასშტაბურ კორუფციაზე “რკინიგზაში”, გია ყრუაშვილი საუბრობს – “ხომ ამბობენ კორუფციას ვებრძვითო?”
ახალი ამბები

“150 მილიონი ლარის მიტაცება” – მასშტაბურ კორუფციაზე “რკინიგზაში”, გია ყრუაშვილი საუბრობს – “ხომ ამბობენ კორუფციას ვებრძვითო?”

02:52 08-21-2025
პირადი: 150 მილიონის მიტაცება, “მკვლელი მატარებლები” – უსაფრთხოების დარღვევა და მასშტაბური კორუფცია “რკინიგზაში” – გია ყრუაშვილის სკანდალური, ექსკლუზიური ინტერვიუ
ახალი ამბები

“ზუსტად ასე დაწერეთ, “რკინიგზამ”, ჩემი ავადმყოფი შვილი, გაწირა სასიკვდილოდ” – გია ყრუაშვილი

14:56 08-20-2025
“მკვლელი მატარებლები” – “ვაცხადებ როგორც ვეტერანი რკინიგზელი, – ამ მატარებლებით მგზავრობა სერიოზული საფრთხეა” – გია ყრუაშვილის სკანდალური ინტერვიუ
ახალი ამბები

“მკვლელი მატარებლები” – “ვაცხადებ როგორც ვეტერანი რკინიგზელი, – ამ მატარებლებით მგზავრობა სერიოზული საფრთხეა” – გია ყრუაშვილის სკანდალური ინტერვიუ

05:22 08-20-2025
„რასაც ივანიშვილი ახლა აკეთებს, ამ ლოგიკით ხდება… ბიძინას სხვა გათვლა აქვს“ – ბაბუნაშვილი
ახალი ამბები

„ბიძინა თურმე ამბობდა – ვინ უნდა შემცვალოს, ვინ? ვის აქვს ჩემდენი ფული?… არადა, 60 მილიარდ ევროზე იყო ლაპარაკი… ამიტომ ბიძინამ ჩემთან დაკავშირებით ნევროზი აიკიდა და განადგურება გადაწყვიტა“

20:20 07-16-2025

ბიზნესი

„პეტროკას ენერჯი ჯგუფის“ აქციონერთა სტრუქტურაში ცვლილებები განხორციელდა
ახალი ამბები

„პეტროკას ენერჯი ჯგუფის“ აქციონერთა სტრუქტურაში ცვლილებები განხორციელდა

13:12 09-12-2025
თიბისი კონცეპტი წარმოგიდგენთ ფესტივალს “ჯაზი და ღვინო კახეთი”
ახალი ამბები

თიბისი კონცეპტი წარმოგიდგენთ ფესტივალს “ჯაზი და ღვინო კახეთი”

12:32 09-11-2025
მოემზადე რთველისთვის გორგიასთან ერთად
ახალი ამბები

მოემზადე რთველისთვის გორგიასთან ერთად

21:19 09-10-2025
Tester’s Day 2025 – თიბისის მხარდაჭერით, მნიშვნელოვანი ტექნოლოგიური ღონისძიება გაიმართა
ახალი ამბები

Tester’s Day 2025 – თიბისის მხარდაჭერით, მნიშვნელოვანი ტექნოლოგიური ღონისძიება გაიმართა

15:48 09-10-2025
  • ახალი ამბები
  • ექსკლუზივი
  • ბიზნესი
  • რედაქტორის რჩევით
  • კონტროლი
  • გურმანი
  • სხვადასხვა
  • არქივი

Powered By || Web Features || © 2025 Alia.ge - All rights reserved

არაფერი მოიძებნა
იხილეთ ყველა შედეგი
  • ახალი ამბები
  • ექსკლუზივი
  • ბიზნესი
  • რედაქტორის რჩევით
  • კონტროლი
  • გურმანი
  • სხვადასხვა
  • რეკლამა
  • კონტაქტი

Powered By || Web Features || © 2025 Alia.ge - All rights reserved