თიბისისა და „საქართველოს ლურჯი მოცვის მწარმოებელთა ასოციაციის” პარტნიორობით, ბათუმში საერთაშორისო მასშტაბის სემინარი ჩატარდა, რომელიც ლურჯი მოცვის წარმოებასა დამოსავლის აღების შემდგომ პროცესების სრულყოფილ მართვას ეხებოდა.
ღონისძიებაზე ასოციაციის წევრ კომპანიებს პრაქტიკული და თეორიული გამოცდილება გაუზიარეს მოწვეულმა სპიკერებმა ჩილედან, რომელიც ერთ-ერთი ლიდერი ქვეყანაა მსოფლიოში მოცვის წარმოებასა და მოსავლის აღების შემდგომ მენეჯმენტში:
სემინარზე ისაუბრეს ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე, როგორებიცაა: ნიადაგის მომზადება, მორწყვა და მოსავლის აღების ოპტიმიზაცია; Cold chain ტექნოლოგიები და ტრანსპორტირების სტანდარტები; ხარისხის გაუმჯობესება და ახალ საექსპორტო ბაზრებზე გასვლის სტრატეგიები.
მოცვის კულტურა საქართველოსთვის შედარებით ახალი, თუმცა სწრაფად მზარდი აგრარული მიმართულებაა: კენკროვანის ექსპორტმა 2024 წელსდაახლოებით 5 000 ტონა შეადგინა, რაც წინა წელთანშედარებით 44%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია; ქვეყანაში მოცვის ბაღები უკვე 3 ათას ჰექტარზეა გაშენებული, მწარმოებლები კი ბაზრების დივერსიფიკაციასა და მაღალშემოსავლიან ქვეყნებში ექსპორტის გაფართოებაზე მუშაობენ.
თიბისისთვის, როგორც ბიზნესის #1 პარტნიორისთვის, სოფლის მეურნეობა ერთ-ერთი სტარტეგიული მიმართულებაა; სწორედ ამიტომ ბანკი მუდმივად ხელს უწყობს სექტორში ახალი ცოდნისა და მაღალი სტანდარტების დანერგვას. თიბისიაქტიურ ნაბიჯებს დგამს მოცვის, როგორც შედარებით ახალი კულტურის, განვითარებისთვისსაქართველოში და ამ დროისთვის მხოლოდ კორპორატიულ სექტორში 300 ჰა-მდე ბაღები აქვს დაფინანსებული. საერთაშორისო სემინარებისა და მსგავსი პლატფორმების მხარდაჭერით კი თიბისი ცდილობს, ხელი შეუწყოს დარგის ახალ საფეხურზე გადასვლას, რაც საბოლოო ჯამში, ეკონომიკის ზრდას, რეგიონების გაძლიერებასა და სამუშაო ადგილების შექმნას უზრუნველყოფს.
(R)
კომენტარები