• რეკლამა
  • კონტაქტი
08:07, ოთხშაბათი, 20 აგვისტო, 2025
  • ახალი ამბები
  • ექსკლუზივი
  • ბიზნესი
  • რედაქტორის რჩევით
  • კონტროლი
  • გურმანი
  • სხვადასხვა
არაფერი მოიძებნა
იხილეთ ყველა შედეგი
არაფერი მოიძებნა
იხილეთ ყველა შედეგი
მთავარი ახალი ამბები

“მკვლელი მატარებლები” – “ვაცხადებ როგორც ვეტერანი რკინიგზელი, – ამ მატარებლებით მგზავრობა სერიოზული საფრთხეა” – გია ყრუაშვილის სკანდალური ინტერვიუ

ალია ავტორი - ალია
05:22 08-20-2025
- ახალი ამბები, ექსკლუზივი, კონტროლი, მთავარი, რედაქტორის რჩევით
A A
0
Facebook-ზე გაზიარება
421

„ალიას“  ვეტერანი რკინიგზელი, გია ყრუაშვილი სკანდალურ ისტორიებს უყვება საქართველოს რკინიგზაზე, იქნება ეს წარმოუდგენელი მასშტაბის კორუფცია, თუ უსაფრთხოების ნორმების დარღვევა, იმდენად, რომ მატარებელთა ნაწილით გადადგილება უკვე საფრთხის შემცველია მოქალაქეებისთვის.

გამომდინარე იქედან, რომ ინტერვიუ ვრცელია და არაერთ უმნიშვნელოვანეს საკითხს ეხება,  რამდენიმე ნაწილად გთავაზობთ.

„მკვლელი მატარებლები“, გმირი მემანქანეები და დაღუპული რკინიგზელები, რომლებსაც საკუთარი სიკვდილი ბრალდებათ

– რა არის დღეს რკინიგზელთა ყველაზე დიდი პრობლემა?

– მოდი, მემანქანეებით დავიწყებ, ისინი არიან გმირები! ყოველგვარი გადაჭარბების გარეშე. უპირობოდ! ამას წინათ გამოვყევი მატარებელს, მემანქანის კაბინაში ვიყავი და ვერ მოვყვები, რა ძალა დაჭირდა, რომ მოცურებული მატარებელი გაეჩერებია. აღმოჩნდა, რომ ისევ და ისევ ტექნიკური დარღვევის ბრალი იყო. მატარებელს, მის ყველა ნაწილს აქვს ცვეთის პერიოდი, რის შემდეგაც საჭიროებს ან შეკეთებას, ან გამოცვლას. ნაწილებზე არ ვსაუბრობ უკვე, ზეთი არ გამოცვლილა მატარებლებში წლებია. ფურცელზე კი ბატონო და რეალურად – არა, არაა გამოცვლილი. ამას როგორ მოვიტყუები, ექსპერტიზა ხომ ეგრევე დაადგენს? ხოდა, გაარკვიოს პროკურატურამ, მოვიდეს და ნახოს, რა სჭირს ნაწილებს, რამდენჯერაა გამოცვლილი დოკუმენტების მიხედვით და რამდენჯერ – რეალურად. საამქროს ბიჭები ასევე უპირობოდ გმირები არიან, თითო ნაწილი უკვე რამდენჯერ აქვთ შეკეთებული, „დაკერებული“, რაღაც სასწაულებრივად აწყობილი, ვერავინ დათვლის. დღეს მატარებელი თუ ემსახურება ხალხს – მხოლოდ და მხოლოდ იმ ხალხის ზურგით, ვისი ხელფასიც 1500 ლარამდეა და სწორედ ამიტომ, თითოეული რკინიგზელი გმირია.

რკინიგზელს რომ აიძულებ ელექტროკონტაქტორი, ანუ, მარტივად რომ ვთქვა, დენის კონტაქტი შეამოწმოს და გაასწოროს ჯოხით – იქ რომ გამოუსწორებელი მოხდება, ეგ უბედური შემთხვევა არაა, დანაშაულია ეგ.

– ბოლო წლებში, რამდენიმე შემთხვევა იყო, მაგალითად, ხანძრის გაჩენის, დიდუბეში, დაიღუპა ორი რკინიგზელი, ქუთაისში რამდენიმე წლის წინ, ელექტროგადამცემ ხაზზე დაიწვა ორი რკინიგზელი, მათ მუშაობის პროცესში ჩაურთო “რკინიგზამ” ელექტროენერგია და ბოძებზე, ცოცხლად დაიწვნენ – ამ და სხვა ისტორების გათვალისწინებით, შეიძლება ითქვას, რომ სტატისტიკა თავად გვიჩვენებს, რამდენად ცუდი მდგომარეობაა რკინიგზაში?

–კი. აი, ხომ არ იცით თქვენ რკინიგზელთა ცხოვრება და ზუსტად ხვდებით გარედანაც რაც ხდება. დიდუბეში, ორი რკინიგზელი რომ დაიღუპა, 2 წელი გადის და საქმე ისევ არაა გამოძიებული. არა გამოძიებული იმიტომ, რომ იქაც ტექნიკური დარღვევა იყო. ვინმე გახსენდებათ, რკინიგზის მაღალჩინოსანი, ვინც დარღვევების გამო გაათავისუფლეს? მსგავს შემთხვევაზე, ეგრვე იხსნებოდა რომელიმე პასუხისმგებელი პირი თანამდებობიდან, ახლა კი, გვაქვს ეჭვი, რომ ისევ მოკლულ ბიჭებს დააბრალებენ საკუთარ სიკვდილს. პასუხისგებას არ ვამბობ, გათავისუფლებითაც კი არავინ გაუთავისუფლებიათ. დღეს ზოგადად მინდა სურათი ვაჩვენო ხალხს და ძალიან გთხოვთ, რომ დიდუბეში მომხდარ ავარიაზე, მასალების მიხედვით, ცალკე, დამოუკიდებელი წერილი გააკეთოთ.

ქუთაისის საშინელ ამბავზე, კი, გაათავისუფლეს ერთი პირი, ისევ, ცხადია, დაბალი საფეხურიდან, რომელიც, როგორც ვიცი, მალევე გარდაიცვალა გათავისუფლებიდან. მართლა მაგ ამბავს შეეწირა და ცხადია, ყველაფერს მას დააბრალებენ. არადა, როცა ასეთი სახის სამუშაოებისას, რაც ქუთაისში კეთდებოდა, იქ ხელმძღვანელი პირი უნდა იყოს ერთი, მხოლოდ ერთი! ერთმა პირმა უნდა გასცეს ბრძანება, როდის ჩართონ ელექტროენერგია და როდის გამორთონ, როცა რამდენიმე პასუხისმგებელი პირი გყავს, ერთმა ჩათვალა, რომ დასრულდა სამუშაო, მეორეს არ დაუსრულებია, ერთმა გასცა ელექტროენერგიის ჩართვის ბრძანება და დაიწვა ორი ადამიანი ცოცხლად ელექტრობოძზე. ანუ, აქაც სამუშაოს გადანაწილებაში, დაგეგმვაში იყო პრობლემა, ზემოდან მოდიოდა პრობლემის ძირი და გაიწირნენ უბრალო რკინიგზელები.

რკინიგზის მაღალჩინოსნებს არ აინტერესებთ არც რკინიგზა, არც ხალხი, არც რკინიგზელები, მხოლოდ ფული აინტერესებთ, რომ მიხვდეთ, რამდენად შორს არიან რკინიგზისგან და რამდენად უგულოდ ეკიდებიან, ერთ ამბავს მოვყვები. მატარებელი გაჩერდა, ისევ და ისევ ტექნიკური პრობლემის გამო და ისეთ ადგილას გაჩერდა, ვაგონების კარს ვერ გახსნიდი და ისე ვერ ჩამოიყვანდი. გადაწყვიტეს „უფროსებმა“, რომ ხალხი გამოეყვანათ ასე: – ვაგონ–ვაგონ წამოეყვანათ, გამოეტარებიათ კაბინა და ბოლოს სათითაოდ ჩამოესვათ. გაჩერებულ, დახუთულ მატარებელზეა საუბარი, გამწოვი და კონდიციონერი რომ არ მუშაობს და იქედან, ხალხის სათითაოდ გამოყვანაზე. მერე კი ამ ხალხის მეორე მატარებლამდე წაყვანაზე. ვისაც ეგ აზრი თავში მოუვიდა, ის რკინიგზას საერთოდ არ იცნობს, გამოდის და არც აინტერესებს. მთელი დღე დაჭირდებოდა ხალხის ასე გადაყვანას. ვინმე, შეიძლებოდა ცუდად გამხდარიყო, ხომ არ იცი მგზავრებში რამდენს აქვს გულის, ფილტვის ან ჯანმრთელობის სხვა პრობლემა? გავგიჟდი ლამის, რომ გავიგე რა ბრძანებაა. არადა, ელემენტარულია, მოგყავს მეორე მატარებელი, ჩაუყენებ გვერდით, აღებ ორივე მატარებლის კარებებს, დებ მათ შორის ე.წ. კიბეებს და გადაგყავს პირდაპირ მატარებლიდან მატარებელში ხალხი. ბოლოს, ცხადია, ასეც მოვიქეცით და სწრაფად, უსაფრთხოდ გადავიყვანეთ ადამიანები ერთი მატარებლიდან მეორეში.

– მოდით, გულახდილად და პირდაპირ მითხარით, უსაფრთხოა დღეს მატარებლით მგზავრობა?

– სრული პასუხისმგებლობით ვაცხადებ, როგორც ვეტერანი რკინიგზელი, რომ სტანდარტული ერთსართულიანი მატარებლით არა – არ არის უსაფრთხო მგზავრობა. მეტიც, – სერიოზული საფრთხეა. აი, მატარებლები, რომლებიც ემსახურებიან, მაგალითად ფოთს და ზუგდიდს. თქვენ რამდენიმე საქმე იცით მატარებლის გაჩერების, ან ცეცხლის გაჩენის და რამდენი არ გახმაურებულა, იცით? ხო, ისიც უნდა ვთქვა აქვე, რომ მატარებელი ტექნიკური გაუმართაობის გამო რომ ჩერდება – თურმე, ეგ ავარია არაა. ისიც არ იციან, რომ ნებისმიერი სატრანსპორტო ობიექტის მწყობრიდან გამოსვლა მისი რომელიმე ნაწილის დაზიანების გამო, – ავარიაა, ნებისმიერი შემთხვევა, რომელიც იწვევს სატრანსპორტო საშუალების დაზიანებას და ხიფათს უქმნის ადამიანის სიცოცხლეს, – ავარიაა. თუ მსხვერპლი არაა, ავარია არააო, ამტკიცებენ. აბა, გამართული მატარებლები ჩერდება შუა ქუჩაში? გამართულ მატარებლებს უჩნდება ცეცხლი? მხოლოდ ნაწილზე გაქვთ ინფორმაცია, ავარიების უმრავლესობა არ ხმაურდება.  მაგალითად, ერთი შემთხვევა იყო, როცა ცეცხლი გაუჩნდა მატარებელს ერთ–ერთ სადგურთან ახლოს და სპეციალურად არ გააჩერეს, გაიარეს სადგური და ტყეში გააჩერეს, იმედით, რომ არ გახმაურდებოდა. თან სადგურზე რომ გაეჩერებიათ, ხალხი იქვე მიაწყდებოდა სალაროს და იქვე მოითხოვდა მგზავრობის ფულის დაბრუნებას, რაც არ სურდათ. როცა ვამბობ, რომ ზეთიც კი არაა შეცვლილი და რომ მემანქანეს უზარმაზარ ძალად და პროფესიონალიზმად უჯდება მატარებლის ტარება – როგორ შეიძლება იქ უსაფრთხოებაზე იყოს საუბარი?

– გამოდის, ქვეყანაში, პოტენციურად „მკვლელი მატარებლებით“ გადაჰყავთ ხალხი? და პოტენციურად „მკვლელ მატარებლებს“ ატარებენ, საკუთარი სიცოცხლის ფასად მემანქანეები?

– წარმოუდგენელ ინფორმაციას მოგაწოდებთ ახლა, ინფორმაციას, რომლის მიხედვითაც, წესით, არაერთი პირი უნდა დაიჭირონ რკინიგზის მაღალჩინოსნებიდან – „ვმკ“-ს მატარებლები შეძენილია 2010-წელს, „ჯრტ“–ს მატარებლები 2012-წელს, ყოველ 4-წელიწადში ეკუთვნით კაპიტალური შეკეთება, ვმკს არ ჩატარებია 15-წელი, ხოლო  ჯრტს 13-წელი კაპიტალური შეკეთება, რაც დაუშვებელია. უზარმაზარი საფრთხის შემცველია ამ მატარებლებით ხალხის გადაყვანა, უამრავი დარღვევაა უსაფრთხოების კუთხით, როგორც ვთქვი, ბაქნებიც კი არაა წესის მიხდვით მოწყობილი, მაგრამ მატარებლებზე რაც ხდება, – ეს დანაშაულია! ასეთი სახით  ტექნიკური პირობების დარღვევა ითვალისწინებს სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობას.

რაც შეეხება ორსართულიან მატარებლებს, შტადლერის მატარებლებს, კი, შედარებით ახლებია, მაგრამ იქაც უამრავი დარღვევაა. ხან კონდიცირების რეგულირებაა შეუძლებელი, ტექნიკური გაუმართაობის გამო, ხან – საერთოდაც ითიშება კონდიცირების სისტემა, ხანაც – გამწოვი არ მუშაობს. მითქვამს და გავიმეორებ – შტადლერების მატარებლების ყიდვა საუკუნის აფიროაა და უდიდესი დანაშაული. ესეც ვრცელი თემაა და თუ დაინტერესებულნი ხართ, შემიძლია შემდგომში წვრილად გიამბოთ. დღეს გეტყვით, რომ  ამ მატარებლების ტექნიკურად გამართვისთვის წლიურად მილიონებს ვუხდით კომპანიას, რომელიც უნდა ემსახურებოდეს, ამოწმებდეს, აკონტროლებდეს, არემონტებდეს, ოღონდ, რას აკეთებს ეს კომპანია და აკეთებს, თუ არა რამეს, არავინ ვიცით. თუ აკეთბს, მაშ, რატომ იმატა ტექნიკურმა ხარვეზებმა?

ხომ არ ვითხოვ, რომ ჩემი სიტყვით მისცენ რკინიგზის მაღალჩინოსნები პასუხისგებაში – გამოიძიონ, დაინტერესდნენ. გამოუსწორებელი ტრაგედიები უკვე მოხდა, მაინცდამაინაც დიდი მასშტაბის გამოუსწორებელი ტრაგედია უნდა მოხდეს ქვეყანაში? ამას ელოდებიან?

ან, ვინ დაგეგმა, რომ თურმე, ეს შტადლერის მატარებელი, რიკოთს რომ გაივლ;ის არ უნდა გაჩერდეს? ასეთი გვირაბების და ასეთი ტიპის გზის გავლის შემდეგ, აუცილებელია გაჩერება და ტექნიკური შემოწმება, ცხადია, არა სრული, კონკრეტული ნაწილების შემოწმება. ერთმა დეტალმაც კი შეიძლება უზარმაზარი კატასტროფა გამოიწვიოს.

იცით, რომ ამჟამინდელი მაღალჩინოსნები რკინიგზის მაგალითად, თბილისიდან ბათუმში, მანქანით მიდიან და მატარებელში არ სხდებიან? აკაკი ჩხაიძე მაგას იკადრებდა? ნამდვილი რკინიგზელი მაგას იკადრებს? მაგრამ, ჯერ ხომ კარგად იციან, რა მატარებლებით უშვებენ მემანქანეს ხალხის წასაყვანად და მეორე, მემანქანესთან ხომ უნდა დასხდნენ კაბინაში, ხომ უნდა დაელაპარაკონ და მაქსიმალურად არიდებენ თავს რკინიგზელებთან საუბარს, რათა პრეტენზია არ მოისმინონ.

დარღვევა, რომელიც მკვლელობის ტოლფასია

კიდევ ერთ ისეთ დარღვევაზე მოგიყვებით, რომელიც ასევე, მკვლელობის ტოლფასია. მემანქანეებმა ოღონდ ხელფასის გაზრდა არ მოითხოვონ და არაოფიციალურად, უფლება მისცეს, სხვაგანაც იმუშაონ. ზოგი “ტაქსაობს”, ზოგი საწვავს ასხამს და ღამის სმენაშია. მემანქანე რომ მთელი ღამე “იტაქსავებს”, მერე მოვა, დააყენებს მანქანას და დაჯდება მატარებლის წასაყვანად დაღლილი – ეს არის კატასტროფა. პროტოკოლია სპეციალური, გამომდინარე იქედან, რომ მძიმე, საპასუხისმგებლო საქმეა. გვამოწმებდნენ, ხომ ნამდვილად ვიყავით დასვენებულნი, ხომ ნამდვილად ვიყავით გამოძინებულნი. ახლა კი, ოღონდ, ხელფასის გაზრდა არ მოითხოვონ და იმუშაონ, მივიდნენ დაღლილები, გამოუძინებლები, არ აინტერესებთ. 1500 ლარად მემანქანემ როგორ უნდა არჩინოს ოჯახი? ჩავიდა, დავუშვათ თბილისიდან ბათუმში, იქ უწევს გაჩერება მთელი დღე, სამჯერ ხომ უნდა ჭამოს? ხომ არ გგონიათ, ვინმე მათ კვებას უზრუნველჰყოფს? ვინმე აკონტროლებს როგორ იკვებება? და რა რჩება ამ ხელფასიდან? ათასი ლარიც არა. თუ ათასი ლარი საკმარისია ოჯახის სარჩენად, რკინიგზის მაღალჩინოსნებს 10 ათას ლარზე მეტი რატომ აქვთ ხელფასი?

ახალი წესი დაუნერგავთ, მემანქანემ თანაშემწე პრაქტიკულად თუ ავარჯიშა და ცოტა ხნით მაინც თუ მიუშვა საჭესთან, 1500 ლარიანი ჯარიმა იქნებაო. ერთი თვის ხელფასით აჯარიმებენ ადამიანს, რომელმაც, ოღონდაც ხელფასის გაზრდა არ მოსთხოვოს და სხვაგანაც იმუშავე, წადიო, თავად ურჩევენ და იციან, რომ დაღლილი, გამოუძინებელი მიდის ,,სმენაში”. ან ეს ახალი თაობა, როგორ უნდა გაზარდო პრაქტიკის გარეშე? ტვირთვის გადაზიდვაში ხომ ყველაზე დიდი ფულია და ვაგონებს რომ ამოწმებენ, ვაგონებს რომ ხსნიან, ტვირთზე რომ არიან პასუხისმგებელნი, იმ ადამიანთა ხელფასი არის 1400 ლარამდე. ამიტომაა რკინიგზაში მუშაობა აღარავის რომ აღარ უნდა, ამიტომაა ვაკანსიას ვაკანსიაზე რომ აცხადებენ. რატომ არ ჰყოფნით არასოდეს კადრი? რატომ გარბიან ადამიანები რკინიგზიდან? მუდმივად რატომ აქვთ ვაკანსია? ადრე რამდენიმე ასეული მატარებელი დადიოდა, ახლა ათ ქალაქშიც არ აჩერებენ და კადრებს ვიმატებთ, იზრდება კომპანიაო, მაგას ნამდვილად ვერ იტყვიან.

კიდევ ერთი, ცალკე ამბავია პროფკავშირები, რომელიც ასევე ჩუმადაა. თუ თანაზიარი არ არის ამ დანაშაულებების, რატომაა ჩუმად?



იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს რკინიგზა, დუმილს დაარღვევს და პასუხები ექნება ჩვენს კითხვებზე, რომლებიც მრავლად დაგროვდა, მასალა განახლდება.

თამო კეშელავა, “ალია”

555 46 08 04

თეგები: გია ყრუაშვილისაქართველოს რკინიგზა

კომენტარები

რედაქტორის რჩევით

“მკვლელი მატარებლები” – “ვაცხადებ როგორც ვეტერანი რკინიგზელი, – ამ მატარებლებით მგზავრობა სერიოზული საფრთხეა” – გია ყრუაშვილის სკანდალური ინტერვიუ
ახალი ამბები

“მკვლელი მატარებლები” – “ვაცხადებ როგორც ვეტერანი რკინიგზელი, – ამ მატარებლებით მგზავრობა სერიოზული საფრთხეა” – გია ყრუაშვილის სკანდალური ინტერვიუ

05:22 08-20-2025
„რასაც ივანიშვილი ახლა აკეთებს, ამ ლოგიკით ხდება… ბიძინას სხვა გათვლა აქვს“ – ბაბუნაშვილი
ახალი ამბები

„ბიძინა თურმე ამბობდა – ვინ უნდა შემცვალოს, ვინ? ვის აქვს ჩემდენი ფული?… არადა, 60 მილიარდ ევროზე იყო ლაპარაკი… ამიტომ ბიძინამ ჩემთან დაკავშირებით ნევროზი აიკიდა და განადგურება გადაწყვიტა“

20:20 07-16-2025
“ამას “ალიას” ჩავუგდებ”; “ივანიშვილის დაპირებებზე გაგახსენდათ ბო@ი?” – თენგიზ შარმანაშვილი და ბერდია კალანდია
ახალი ამბები

“ამას “ალიას” ჩავუგდებ”; “ივანიშვილის დაპირებებზე გაგახსენდათ ბო@ი?” – თენგიზ შარმანაშვილი და ბერდია კალანდია

14:37 07-09-2025
რა ახალ სკანდალში ეხვევა მოსამართლე ციცინო მოსიძე და რომელი ორი საქმით “გაითქვა სახელი”? – დაიწყებს შსს გამოძიებას?
ახალი ამბები

რა ახალ სკანდალში ეხვევა მოსამართლე ციცინო მოსიძე და რომელი ორი საქმით “გაითქვა სახელი”? – დაიწყებს შსს გამოძიებას?

23:03 07-08-2025

ბიზნესი

თიბისი ახალი ვიდეო რგოლით გვახსენებს, რომ დიდი თავგადასავლის წინ, მნიშვნელოვანია ვინ დგას შენს გვერდით
ახალი ამბები

თიბისი ახალი ვიდეო რგოლით გვახსენებს, რომ დიდი თავგადასავლის წინ, მნიშვნელოვანია ვინ დგას შენს გვერდით

14:34 08-19-2025
„საბა“ 2025-ის ფინალისტები ნომინაციაში „საუკეთესო ქართული თარგმანი“ ცნობილია – თიბისი
ახალი ამბები

„საბა“ 2025-ის ფინალისტები ნომინაციაში „საუკეთესო ქართული თარგმანი“ ცნობილია – თიბისი

13:38 08-18-2025
ბიზნესდაჯილდოება 2025-ის გამარჯვებულის, წლის საუკეთესო ფრილანსერის, მანანა არაბულის თავისუფალი პორტრეტი – თიბისი
ახალი ამბები

ბიზნესდაჯილდოება 2025-ის გამარჯვებულის, წლის საუკეთესო ფრილანსერის, მანანა არაბულის თავისუფალი პორტრეტი – თიბისი

13:10 08-15-2025
ოცნებები ხდება, მთავარია გჯეროდეს!- ახალი თიბისი ბარათის მომხმარებელი, რომელიც 10 000 ლარიანი საგზურით დასაჩუქრდა
ახალი ამბები

ოცნებები ხდება, მთავარია გჯეროდეს!- ახალი თიბისი ბარათის მომხმარებელი, რომელიც 10 000 ლარიანი საგზურით დასაჩუქრდა

12:35 08-15-2025
  • ახალი ამბები
  • ექსკლუზივი
  • ბიზნესი
  • რედაქტორის რჩევით
  • კონტროლი
  • გურმანი
  • სხვადასხვა
  • არქივი

Powered By || Web Features || © 2025 Alia.ge - All rights reserved

არაფერი მოიძებნა
იხილეთ ყველა შედეგი
  • ახალი ამბები
  • ექსკლუზივი
  • ბიზნესი
  • რედაქტორის რჩევით
  • კონტროლი
  • გურმანი
  • სხვადასხვა
  • რეკლამა
  • კონტაქტი

Powered By || Web Features || © 2025 Alia.ge - All rights reserved