საქართველოს სასაზღვრო პოლიციის ავიაციის ყოფილი ხელმძღვანელი, მფრინავი შამილ ქორთოშიძე ვარაუდობს, რომ გუდაურში ავიაკატასტროფის მიზეზი, სავარაუდოდ, ძლიერი ქარი იყო.
„ტექნიკა გამართული იყო, ეკიპაჟი საკმაოდ გამოცდილი. ალბათ ქარის ფაქტორი იყო. ის [ადგილი], სადაც პარაპლანისტი იყო ჩავარდნილი, კლდესთან ახლოს იყო. როცა უნდა დაეწყოთ სამაშველო ოპერაცია, ჩემი აზრით, ამ დროს ქარი შეიცვალა და ამ ქარმა დაუბერა, შეატრიალა ოდნავ შვეულმფრენი და კუდით დაეჯახა კლდეს“, – განაცხადა ქორთოშაძემ 29 ივლისს „ტვ პირველთან“ ინტერვიუში.
„შეჯახების შემდეგ, ინერციით გადმოაგდო უკან კუდის მხარე და დაიწყო ბზრიალი. ამ დროს [პილოტი] შეეცადა შვეულმფრენის გაჩერებას და ეს დაზიანებული კუდი რომ იყო, გადატყდა, რაც კადრშიც ჩანს. ამის შემდეგ [ვერტმფრენი] უმართავი გახდა“, – აცხადებს ქორთოშიძე.
მისი თქმით, არსებობს „შავი ყუთი“, სადაც იწერება შვეულმფრენის ეკიპაჟის წევრების ერთმანეთთან კომუნიკაცია და ზუსტი მიზეზი მას შემდეგ გაირკვევა, რაც შავი ყუთი იქნება ამოღებული და „გახსნილი“. „სანამ კომისია არ დაასრულებს მუშაობას, ზუსტ ინფორმაციას ვერ გეტყვით“, – ამბობს იგი.
მისი თქმით, შვეულმფრენი ტექნიკურად გამართული იყო, ხოლო ზაზა ლორიას, რომელიც შვეულმფრენს მართავდა, ფრენისა და სამაშველო ოპერაციებში მონაწილეობის 32 წლიანი გამოცდილება ჰქონდა: „ასე რომ, ამას ვერც ეკიპაჟის შეცდომას დავარქმევთ და ვერც ტექნიკის გაუმართავობას. ალბათ, ქარის ფაქტორმა იმოქმედა“, – განაცხადა მან.
კომენტარები