10 წლის წინ, ძნელად წარმოიდგენდა ვინმე, რომ youtube-ზე სამოყვარულოდ ატვირთული ვიდეოები შესაძლოა, შემოსავლის ძირითადი წყარო გამხდარიყო.
დღეს, ქართველი იუთუბერები მოგზაურობენ ქართულმთებშიც და ბრაზილიურ ჯუნგლებშიც, მყუდროებას ურღვევენ მდინარე ამაზონის ბინადრებს, გვიზიარებენკულინარიულ რეცეპტებსა და ემოციებს. რაც მთავარია, ამით შემოსავლის გენერირებასაც ახერხებენ.
სფერო მზარდია, საქმე კი– მიმზიდველი. ამიტომ,თიბისი ბიზნესის პანელური დისკუსიების სერია – “ხუთშაბათის შეხვედრები” ამ აქტუალური თემითგაგრძელდა.
მრგვალი მაგიდის გარშემო, ამჯერად, იუთუბერებიგიორგი კალატოზი,ნინუცა ორჯონიკიძე და სეტანტასcommunity impact head– სალომე ყალიჩავა შეიკრიბნენ.
უტრავმო ფეხბურთის თამაშის შემდეგ გიორგიკალატოზს ძალიან უნდოდა, ამ სფეროში დარჩენილიყო. 19 წლის ასაკში საფეხბურთო კომენტატორი გახდა და 9 წელი იმუშავა. 2015 წელს გადაწყვიტა, იუთუბ არხიგაეხსნა. ძირითადად, საყვარელი კომპიუტერულითამაშების მიმოხილვას დებდა. პირველ ვიდეოს 1 კვირაამონტაჟებდა. ბუნებრივია, რომ იმ პერიოდშიწარმოდგენაც არ ჰქონდა, რომ ერთ-ერთი პოპულარულიდა მოთხოვნადი იუთუბერი გახდებოდა.
„მახსოვს ის შეგრძნება, როდესაც პირველად წავიყვანესაფეხბურთო მატჩი ტელევიზიაში. გამოვედიკომენტატორის ჯიხურიდან და გულუბრყვილოდ მეგონა, რომ მალე ხმაზე მიცნობდნენ. განსხვავებულიგამოცდილება იყო იუთუბზე: ქუჩაში მამხნევებდნენ და ბავშვები ფოტოებს იღებდნენ. როდესაც პირველისპონსორი გამოჩნდა, მივხვდით, რომ ამ საქმესსერიოზულად უნდა მივყოლოდით. ცოტა ხნის წინ, ახალი არხის შექმნა დავაანონსე და სამმა კომპანიამუკვე გამოთქვა სპონსორობის სურვილი. თავიდანვევიცოდი, რომ სარედაქციო დამოუკიდებლობა იყოწმინდა, რომელსაც არავინ უნდა შეხებოდა”, – გაიხსენაგიორგიმ.
ნინუცა ორჯონიკიძესთვის youtube კარგი საშუალებააამბავი იმ ფორმით მოჰყვეს, რომელიც მისთვისაამისაღები. ამბების მოყოლა და მთა კი მისი სტიქიაა. არხი შექმნა, მეგობრები შემოიკრიბა და მთაშიხეტიალიც დაიწყო, თუმცა მაყურებელი მის ენთუზიაზმსთავიდან არ გაჰყვა, არც მისი ინსტაგრამისგამომწერებს წასცდენიათ ხელი youtube-ის არხზე. ნინუცას მცდელობას, არხს რეკლამით მიშველებოდა დადაებუსტა, 1000 დოლარი “ემსხვერპლა”. შედეგი ვერმოიტანა, თუმცა, გაკვეთილი მიიღო. შემდეგ სტრატეგიაშეცვალა, უკვე ცნობილ იუთუბერებთანკოლაბორაციული ვიდეოები შექმნა და ნახვებმაც იმატა. ახლა არხს 60 000 გამომწერი ჰყავს.
სალომე ყალიჩავა მიიჩნევს, რომ ბრენდმა არაამბასადორები, არამედ მეგობრები უნდა შემოიკრიბოს. მისთვის მნიშვნელოვანი იყო, რომ ქართულ სეტანტასორგანული ვიდეოები ჰქონოდა.
“ცუდია, როცა კომპანია ამ პლატფორმას ფოტო-ვიდეოების ასატვირთ გალერეად იყენებს. ხშირადვხედავთ დამფუძნებლის ვიდეოს ათასობით ნახვით და0 კომენტარით. ასეთ დროს უნდა მიხვდე რომ შენსბრენდს კომუნა არ ჰყავს. ამას კი მხოლოდ ვიდეოსდაბუსტვა არ შველის”, – ამბობს სალომე.
2025 წელს Youtube-ზე რეგისტრირებული არხებისრაოდენობა 50-70 მილიონამდე მერყეობს. ყველაზეპოპულარული კი Mrbeast-ია 380 მილიონი გამომწერით, რომელმაც 473 მილიონი დოლარის დაგროვება შეძლო.
დისკუსიის მონაწილეებმა აღნიშნეს, რომ youtube-ზემონეტიზაციის თანხამ ჩვენს ქვეყანაში მოიმატა. როგორც აღნიშნეს, თემატური არხები ჯერ კიდევ დეფიციტია. ასე რომ, მთავარია დაიწყო და წარმატებაგზაში წამოგეწევა.
(R)
კომენტარები